dimecres, 26 d’octubre del 2016

EL PLA LECTOR. 2

Continuem amb l’explicació del Pla lector de Primer.



En la lectura autònoma els alumnes escullen el que volen llegir, observant les cobertes dels llibres, fent hipòtesis sobre el seu contingut, mirant les recomanacions dels companys, preguntant als qui l’han llegit...llegeixen, rellegeixen, s’aturen on volen, pensen, reprenen la lectura... fan camí cap a un tipus de lectura personal que els ajudarà a configurar un hàbit lector no només escolar sinó de per vida.


Aquest tipus de lectura:
- Permet adaptar-se al ritme de lectura particular de cada alumne.
- Els permet concentrar-se en la comprensió del que llegeixen.
- Elimina la pressió emocional en no haver-hi judici social.
- Millora la lectura d’aprenentatge i d’estudi.
- Els alumnes poden executar tècniques i estratègies treballades anteriorment.

Les recomanacions i converses que neixen a partir d’aquestes fan què puguin compartir amb els altres les seves preferències lectores.


Els divendres fan recomanacions, cadascú o per parelles si han escollit el mateix llibre escriuen en un paper quin llibre recomanen dels que han vist al llarg de la setmana.  I a la conversa, relacionada amb les recomanacions, es dóna informació subjectiva de la seva recomanació (els arguments que expliquen per què troba interessant que una altra persona llegeixi aquest llibre).

- Elimina la pressió emocional en no haver-hi judici social.


- Millora la lectura d’aprenentatge i d’estudi.
- Els alumnes poden executar tècniques i estratègies treballades anteriorment.

Les recomanacions i converses que neixen a partir d’aquestes fan què puguin compartir amb els altres les seves preferències lectores.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada