dimecres, 26 d’octubre del 2016

EL PLA LECTOR. 1






Aquí podeu veure un breu resum del Pla lector de Primer per a que pugueu conèixer una mica de que tracta. De dilluns a divendres li dediquem 30 minuts, el fem tant de català com de castellà i estem a la biblioteca d’aula.







L’estona diària dedicada a la lectura permet, entre altres:
- Fer néixer o incrementar l’hàbit de la lectura.
- Crear actituds positives envers la lectura i els llibres.
- Crear vincles afectius i connexions amb les històries que es llegeixen o escolten.
- Anar configurant les seves preferències lectores, ajudant-se de les recomanacions que li fan els companys.
- Gaudir de l’estona que es comparteix al voltant de la lectura.
- Participar en les converses que es generen a partir de les lectures.

La distribució dels 30 minuts es la següent:


En la lectura de la mestra els alumnes adopten una escolta activa. Abans de començar la lectura es fan hipòtesis i anticipacions a partir del títol o les imatges. Un cop acabada la lectura es realitzen una sèrie de preguntes encaminades a reconstruir el conte o la història a partir de les seves respostes i comprovar la comprensió de la mateixa. El mestre és un model de lectura per excel·lència, pel que fa tant a la prosòdia com a la importància que té que els alumnes vegin llegir a un adult.

- Els dilluns, dimarts i dimecres escolten contes populars o històries curtes:
Els contes populars permeten fer la lectura de tot el conte en una mateixa sessió i, com que els infants els coneixen, els ajuden a fer connexions i els motiven.
Tant els contes com les històries curtes contribueix de manera positiva a l’adquisició de vocabulari.

- Els dijous escolten un llibre per fragments:
Els llibres llegits per fragments permeten als alumnes accedir a títols que per si sols potser serien massa difícils de llegir, a banda que generen expectatives i ganes de continuar amb la història.
En resum, entre altres, la lectura de la mestra:
-          Ensenya als alumnes que aprendre a llegir té sentit (per accedir als textos).
-       Fa possible que els nens i nenes gaudeixin de textos que estan fora de l’abast de les      seves possibilitats lectores.
-    Posa a la seva disposició un llenguatge ric (llenguatge literari) i permet arribar a estructures lingüístiques diferents de les que fan servir normalment en el seu llenguatge.

En la següent entrada parlarem de la lectura autònoma, les recomanacions i la conversa.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada